Ribbe; grillet roterende på elgrill
For de som har en rolig uteplass er tiden snart inne for å starte grillingen. Vi gjør det på verandaen, men dessverre ofte i et bråk det er vanskelig å snakke sammen i.
T-bone med påmm fritt og erter
Storfekjøtt kan jo være godt av og til; og denne dagen ble det akkurat slik vi ønsket det. Helt enkelt servert med litt løk, hvitløk, påmm fritt og erter.
Ben med hull, og grønnsaker
Deilig osso buco servert litt på en annen måte. En rett som gir deilig mørt kjøtt hvis alt er gjort riktig.
Lammefilet i Lønstrup
Lammefilet er godt, og godt ble dette, med oppbløtt skogssopp og hvitløk i fløtesausen. Servert med uskrellede grønne asparges.
Indrefilet med steinsopp og asparges
Vi spiser ikke storfekjøtt så veldig ofte, men en av de bedre utstykningene er jo indrefilet. Så da tok vi det denne dagen. Med opptinet steinsopp og importert asparges. Dessverre! Feil årstid! Men det ble topp!
Svinefilet med asparges og kantarell
Svinefilet er godt, og enkelt å tilberede. I dag ble det med asparges og kantarell.
Deilige vaktler med stekte poteter
Vaktler er små fugler i fasanfamilien, hovedsakelig fra oppdrett. Enkle å stelle, og svært smakfulle.
Dansk kalveculotte på norsk
Culottestek er en av de nyere utskjæringen her hjemme. Vel noen år har den vært nå, men kalv er sjelden å se på det norske matbordet tror jeg. For dyrt.
Deilig indrefilet med aromasopp
Indrefilet er det møreste stykket sier de fleste, og det stemmer mener vi også. I dag helt enkelt med aromasjampinjong, erter og urtesmør.
Andebryst, blomkål og mandelpoteter
Andebryst er noe av det bedre mange liker, denne middagen ble bare topp!