Kalvesnitsel med tangsalat
Kalvesnitsel er egentlig veldig godt, og på Skagen er det lett å få tak i; til en god pris og ofte på tilbud.
Villsvinhermetikk på 1,2,3
Nedover i Europa er det mange steder slik at en lokal liten bedrift hermetisere kjøttet fra jakten for deg, ofte laget som en god ragu.
Flesk på matte i ovnen
Flesk er egentlig godt hele året, men det begrenser seg nok til en fire-fem ganger hos oss. Vi har prøvd å stek fleske på en rød matte. som for mange år siden.
Kålpølse, grønnkål og Holger Drachmann
Kål og kål! Ja hvorfor ikke? Dejlige danske kålpølser servert med grønnkålstuing og kokte poteter. Og en klatt grov sennep selvfølgelig. Les også om Holger Drachmann.
Indrefilet med broccolipuré
Indrefilet er ikke det det var; det er mye mer, både av svin og kylling. Nei indrefilet er storfe, det andre tullet er bare tull. Ikke bra å tulle for mye med gode råvarenavn nei.
Pasta med bacon og mer
Litt bacon, noen kirsebærtomater og litt løk, og en god pasta; og så er det klart for bordet.
Reinsdyrfilet med steinsopp
Reinsdyrkjøtt er godt. vi har servert fileter med deilig mandekpotetpuré, steinsopp, og rucola med "tyting". Og en god Amarone.
Gratinert blomkål
Blomkål kan brukes til mye; gratinert med bacon, fire oster og reker for eksempel. Og akkurat det prøvde vi denne dagen.
Ribbeflesk på 1-2
Så enkelt kan det gjøres: noen ribbefleskeskiver, en blomkål, og noen rå pommes frites.
Andebryst med soppstuing
Andebryst er deilig; dette er fra Holte gård i Drangedal. Denne dagen servert med sopp-puré, potetstappe og løk og balsamicoblanding.