Innlandsfisk, ikke bra nok?
Er ikke fisken på bildet bra nok for oss? Hvorfor utnyttes ikke fiskeressursene i innlandssjøene våre bedre? Hvorfor skal tusenvis av tonn innlandsfisk råtne hvert år? Hvorfor spiser vi ikke ferskvannsfisk i Norge? Ja, bortsett fra når vi har fisket…
Norsjø, hvor fisken får være i fred, og gjeddeboller.
I Norsjø er det fisk. Mye fisk! Og hele 13 registrerte arter. Kjøper man fiskekort er det fritt frem for sportsfiskerne. Men hvorfor ingen ser en mulighet i yrkesfiske i disse vannene er en gåte. Gjeddepølser er da godt.